عدم کنترل بیماری دیابت در اکثر افرادی که بیماری آنها  بتازگی تشخیص داده شده است

14 ژوئیه  2014- تنها در انگلستان درطی 4 سال گذشته یک میلیون نفر به دیابت نوع 2 مبتلا شده اند و براساس آنالیزهای مرکز دیابت انگلستان به سختی یک پنجم این افراد بیماری خود را تحت  کنترل دارند.

 این رقم بسیار نگران کننده است زیرا مدیریت خوب دیابت برای پیشگیری از بروز عوارض  حاد ثانویه ی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کنترل ضعیف بیماری سبب  افزایش مقدار قند خون شده و کنترل مجدد آنرا مشکل تر می کند. این بدان معنا است که چهار سال اول پس از تشخیص دیابت برای کنترل بیماری زمان بسیار مهمی است و این واقعیت  که تنها 14 درصد از این  افراد برای آموزش  دیابت مراجعه می کنند  بر نگرانی ها می افزاید.

هزینه های درمان دیابت حدوداً ده درصد بودجه ی بهداشت ملی را در انگلستان صرف می کند. موسسه ی ملی بهداشت، درمان و مراقبت های عالی NICEوموسسه ی دیابت انگلستان حرکتی را برای افزایش دسترسی به آموزش در زمینه ی دیابت برای بهبود مدیریت  این بیماری آغاز کرده اند.

 افزایش اطلاعات بیماران برای مدیریت  بیماری می تواند  نیاز به درمان عوارض دیابت را کاهش داده و سبب صرفه جویی در هزینه ها گردد.

 ثابت شده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که بطور منظم مقدار قند خون خود را اندازه گیری  می کنند همانند افرادی که درمانشان وابسته به انسولین  است، قادر به کنترل قابل توجه بیماری خود بوده و می توانند درصورت مواجه شدن با افزایش  قندخون بطور موثرتری  به کنترل آن بپردازند.

مدیر خیریه ی دیابت انگلستان می گوید: شواهد موجود اهمیت  کنترل دیابت را بلافاصله  پس از تشخیص نشان می هد و این موضوع که تنها یک پنجم افرادی که درطی  4 سال گذشته این بیماری در آنها تشخیص داده شده است قادر به کنترل  بیماری خود  می باشند بسیار نگران  کننده است. برای مقابله  با این  مشکل خیریه ی دیابت با همکاری سازمانهای دیگر آموزش رایگان را برای افزایش آگاهی افراد مبتلا به دیابت نوع  2 به منظور کنترل بهتر بیماری  تدارک  دیده است.

باربارا یانگ  مدیر خیریه ی دیابت  می گوید: این انتظار که بدون آموزش و آگاهی کافی، افراد  بتوانند  بیماری خود را به خوبی کنترل کنند، یک انتظارغیرواقعی است به همین علت ما از سیستم بهداشت عمومی کشور می خواهیم  که امکان  آموزش های لازم  برای همه ی افراد مبتلا به دیابت را فراهم آورد.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2014/jul/less-than-1-in-5-newly-diagnosed-type-2-patients-have-their-diabetes-under-control-90796481.html